Aug
04
2011
Do you have any money? No they all belongs to the bank!

Χθες πήρα κάτι λεφτά από μια δουλίτσα (έλα - δεν θέλω αηδίες, προκαταβολή ήταν) και σήμερα πήγα να τα βάλω στην τράπεζα. Όχι γιατί ΔΕΝ θέλω μετρητά πάνω μου, απλά με βολεύει να είναι στην τράπεζα και να χρησιμοποιώ την κάρτα μου και το ATM.

Όμορφα κι ωραία, έχω τυπωμένο τον i-ban και τα λεφτά στο χέρι. Τα δίνω στην ταλαιπωρημένη υπάλληλο και τα βάζει στον λογαριασμό.

Της ζητώ ευγενικά εάν μπορεί να με ενημερώσει για το υπόλοιπο μιας κι έχω αφήσει την κάρτα στο γραφείο μου. Και μου απαντά το εξής:

  • Τι κάρτα έχετε; Την καινούρια ή την παλιά;
  • Δεν ξέρω ποια είναι η καινούρια και ποια η παλιά, μία κάρτα έχω μονάχα

(κάτι κοιτάζει τρομαγμένα στα κομπιούτερς και μου λέει)

  • Την παλιά έχετε, ξέρετε … δεν θα μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε πλέον.
  • Γιατί (αρκετά δυνατά - καθώς το αίμα ανεβαίνει στο κρανίο μου).
  • Γιατί έχουμε αλλάξει τις κάρτες, πλέον δίνουμε αυτές με το τσιπ και δεν θα μπορείτε να βγάλετε χρήματα.
  • Συγνώμη (λέω ευγενικά), αλλά είναι δυνατόν να με ενημερώνεται αυτή την στιγμή που ετοιμάζομαι για διακοπές - μέσα αυγούστου ότι δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την κάρτα μου;
  • Δεν σας έχουμε στείλει την νέα κάρτα;
  • Όχι - εάν μου την είχατε στείλει, δεν θα είχαμε αυτή την κουβέντα.
  • Ε τότε ελάτε την δευτέρα να την αλλάξουμε.
  • Δεν θα βρίσκομαι εδώ την δευτέρα.

χμμμμ (με κοιτά με κάτι λυπημένα μάτια)

  • Μπορεί να υπάρχει πρόβλημα τότε.
  • Οκ, θέλω να κάνω ανάληψη όλα τα χρήματά μου τότε
  • Δεν γίνεται αυτό !!! πρέπει να μας ενημερώσετε 3/4 μέρες προηγουμένως γιατί δεν έχουμε τέτοιο ποσό.

κάπου εκεί απλά έφυγα - νομίζω καταλαβαίνετε το γιατί.

Με λίγα λόγια, τα λεφτά ανήκουν στην τράπεζα. Δεν είναι δικά μου και δεν μπορώ να τα πάρω.
Όλα είναι λογικά σε αυτή την χώρα - κι εγώ ο παράλογος (πάλι).

  1. Avatar di John John

    Thursday, August 4, 2011 - 13:34:26

    Η εθνική άλλαξε τις καρτες εδω και μηνες, περιεργο που δε σου ηρθε ειδοποιηση. Το προγραμμα αλλαγης των καρτων τρεχει απο τον περασμενο νοεμβρη περιπου, και εχει γεμισει τον κοσμο και τα site της με πληροφοροριες για το πως θα γινει η αλλαγη, αν θες να δηλωσεις να γινει πιο γρηγορα απο το δεκεμβρη μη σε ξεχασουν κτλ (ζητουσε απο ολους να παρουν τηλ να επιβεβαιωσουν τα στοιχεια τους). Μαλλον τα στοιχεια που εχεις δωσει ειναι λαθος, και τα γραμματα πηγαν αλλου, πολυ περιεργο. Σε καθε περιπτωση, αφου οπως λες εχεις iban μαλλον χρησιμοποιεις ebanking, δεν ειδες τα banners και ολες τις ανακοινωσεις εδω και μισο χρονο; Τωρα το μονο που μπορεις να κανεις ειναι απλα μια μεταφορα σε αλλη τραπεζα και χρηση αλλης καρτας.

  2. Avatar di ebal ebal

    Friday, August 5, 2011 - 05:14:18

    Καλημέρα φίλε μου,

    Δεν γνωρίζω εάν η εθνική έχει αλλάξει τις κάρτες της εδώ και μήνες ή εάν “τρέχει” ως πρόγραμμα από τον Νοέμβριο. Δεν έχω/είχα ποτέ κάποια τέτοια ενημέρωση, Δεν με έχει πάρει τηλέφωνο κανείς για αλλαγή στοιχείων ή επιβεβαίωση.

    Καλό θα είναι οι υποθέσεις να αποφεύγονται, για το εάν έχω δώσει εγώ λάθος στοιχεία.
    Δεν έχω αλλάξει ούτε διεύθυνση, ούτε τηλέφωνο εδώ και 31 χρόνια τώρα. Ή πραγματικά πιστεύεις ότι η τράπεζα/τράπεζες ΔΕΝ έχουν τα πλήρη στοιχεία μου ή δεν “μπόρεσαν” να με βρουν;

    Ακόμα τι σχέση μπορεί να έχει το iban (Διεθνής Αριθμός Τραπεζικού Λογαριασμού/International Bank Account Number) με το i-bank (internet banking); Να σου πω εγώ φίλε μου, απολύτως καμία!

    To iban μου το έδωσε υπάλληλος της τράπεζας πριν από χρόνο όταν ήθελα να βάλω λεφτά στον λογαριασμό μου και δεν δεχόταν τον αριθμό λογαριασμού μου!

    Οπότε η υπόθεσή σου ότι μάλλον χρησιμοποιώ ebanking γιατί έχω iban δεν ευσταθεί.
    Δεν χρησιμοποιώ κανένα online σύστημα ως εκ τούτου δεν έχω δει κανένα banner ή
    κάποια αντίστοιχη διαφήμιση (δεν διαθέτω επίσης και τηλεόραση).

    Δεν θα εμπιστευόμουν κανένα online σύστημα εάν δεν είχε δυνατότητα να βάλω μέχρι 31χαρακτήρες συνθηματικό με οποιοδήποτε συνδιασμό γράμμα/χαρακτήρα/αριθμό, να έχει SSL τουλάχιστον 4096 bit και να έχει επίσης one-time password via security token.

    Τέλος ΔΕΝ ενδιαφέρομαι να κάνει καμία μεταφορά σε άλλη τράπεζα μα ούτε και να βγάλω άλλη κάρτα.

    Να τονίσω ότι αυτό που επιθυμώ και θέλω και χρειάζομαι, είναι να έχω πρόσβαση στον λογαριασμό μου και στα χρήματά μου (που έχω φτύσει αίμα για να τα μαζέψω - ακόμα κι αυτό το μικρό ποσό) με τον τρόπο που έχω πρόσβαση τόσα χρόνια τώρα.

    δλδ με λίγα λόγια θέλω να ισχύει το αυτονόητο ρε γμτ!

    Και για να το κλείσω, αυτό που με έχει ενοχλήσει περισσότερο είναι η αδιαφορία των τραπεζικών υπαλλήλων και η αβεβαιότητα που υπάρχει στην απάντηση:

    “Μπορεί να υπάρχει πρόβλημα”

    Το οποίο σημαίνει: μάλλον φίλε μέχρι τέλος του μήνα θα ‘σαι οκ, αλλά μπορεί εάν ξυπνήσει κάποιος στραβά να σου ακυρώσει την κάρτα και να βρεθείς στην μέση του πουθενά χωρίς χρήματα έτσι με το στανιό.

  3. Avatar di stavrosg stavrosg

    Friday, August 5, 2011 - 06:33:17

    Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Εγώ έφυγα από την Εθνική πριν από 7 χρόνια, ακριβώς γιατί συνάντησα σειρά άσχετων και αδιάφορων υπαλλήλων.
    Όταν έβγαλα την κάρτα μου, ρώτησα “Θα μπορώ να την χρησιμοποιήσω για on-line αγορές;” Η απάντηση του υπαλλήλου ήταν “Ναι, φυσικά!”. Ούτε “δεν ξέρω, να το δώ και να επικοινωνήσουμε;” ούτε τίποτα τέτοιο. Φυσικά ΔΕ μπορούσες αλλά έκανα μοκο (τότε) γιατί δεν μου περίσσευαν για να αγοράζω και βλακειούλες από το ebay.
    Σε μια άλλη περίπτωση ζήτησα να στείλω ένα μικροποσό στο εξωτερικό και η απάντηση που έλαβα ήταν “Δε μπορούμε να το κάνουμε από εδώ, πρέπει να πας στο κεντρικό κατάστημά μας στην πόλη της Ρόδου και να μιλήσεις με την κυρία ταδε.” Τι μιλούσα στην υπάλληλο, τι στεκόμουν στο ΑΤΜ απ’έξω δηλαδή, ένα και το αυτό.

    Το χειρότερο φαουλ τους πάντως ήταν ένα βράδυ τον Σεπτέμβριο του 2004 που η αγαπημένη μας τράπεζα με άφησε νηστικό στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου γιατί δεν βρέθηκε μηχανάκι να δέχεται την κάρτα, δηλαδή ακόμα και της ίδιας της Εθνικής έριξε άκυρο (!!!!!) ενώ η κάρτα δούλεψε κανονικά την ίδια και την επόμενη μέρα σε ΑΤΜ.

    Μερικές μέρες μετά άνοιξα λογαριασμό σε άλλη τράπεζα και άδειασα τον λογαριασμό μου σε αυτήν. Την κάρτα την έχασα και δε μπήκα στον κόπο να την αντικαταστήσω, και ούτε ασχολήθηκαν μαζί μου για την καινούρια.

    Good riddance. Ας αλλάξουν νοοτροπία και το ξανασυζητάμε.

  4. Avatar di John John

    Friday, August 5, 2011 - 06:42:22

    Συγνωμη αν φανηκα λιγο επιθετικος, δεν το ηθελα πραγματικα. Απλα επειδη εχω και εγω εθνικη (μεταξυ αλλων) ειχα την ακριβως αντιθετη εμπειρια με σενα: Πληροφορηθηκα για το προγραμμα αλλαγης καρτων απο πολλες μεριες, μου εστειλαν και στο σπιτι γραμμα, το ειδα σε εφημεριδες, μου εστειλαν email. Το πιο εντυπωσιακο - πανω στην ακμη του προγραμματος τα εμαιλ της εθνικης για αυτο το θεμα (με τιτλους “ΑΛΛΑΖΩ” νομιζω καπως ετσι ελεγαν το προγραμμα) ηταν τοσο διαδεδομενα, που αρχισαν να υπαρχουν μηνυματα phishing με παρομοιο περιεχομενο που εστελναν σε λινκς ψευτικων sites που εμοιαζαν με αυτο που ειχε στησει η εθνικη για επιβεβαιωση των στοιχειων της καρτας.

    Τωρα το ξερω οτι θα ενοχληθεις, αλλα μηπως η διεύθυνση *της καρτας* ήταν διαφορετικη απο αυτή του λογαριασμου; Μου ειχε συμβει ακριβως αυτο προσφατα στη eurobank: ελειξε η καρτα και εστειλαν στο παλιο μου σπιτι την καινουργια - ενω ειχα αλλαξει τη διευθυνση μου και οι λογαριασμοι ερχονταν στο νεο! Ειχαν αλλαξει τη διευθυνση μου μονο στον λογαριασμο, οχι στην καρτα -δε ξερω πως γινεται αυτο, τρεχα γύρευε.
    Βεβαια αφου λες οτι μενεις 31 χρονια στο ιδιο μαλλον δεν ειναι αυτο. Και εγω θα τους εκραζα στη θεση σου αν μου ακυρωναν την καρτα χωρις να με ενημερωσουν ετσι απλα. Αλλα ειναι πολυ περιεργο που δε σου ηρθε κανενα γραμμα στο σπιτι, ρωτα τους γιατι - αν εχεις το κουραγιο να ξαναπας απο εκει.

    Δυστυχως τωρα με το θεμα της πιεσης χρονου ειναι δυσκολα τα πραγματα, αυτες οι νεες καρτες θελουν μια διαδικασια για να εκδοθουν, δε γινεται αμεσα - δηλαδη και να θελουν δεν υπαρχει τετοια δυνατοτητα να βγαλουν τοσο γρηγορα νεα καρτα.

    Για το iban/ebanking μπερδεμα με συγχωρεις. Ηταν ενα συμπερασμα που βγηκε καθως ασχολείσαι με ιντερνετ και τεχνολογια και ξερεις για iban - συνηθως οσοι γνωριζουν τι ειναι, το ξερουν λογω ebanking. Λαθος μου.

  5. Avatar di Kostas Boukouvalas Kostas Boukouvalas

    Friday, August 5, 2011 - 07:49:10

    $ebal@smartphone: ethniki > piraeus.log

    …και κάπως έτσι πιστεύω θα λυθεί το πρόβλημα. Μπορεί να έχεις μια μικρή χασούρα κάθε φορά κατά τη μεταφορά των χρημάτων αλλά μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος…