Διαθέτω ένα Skoda Octavia 5 1600cc FSI /116HP από τα μέσα του 2007. Εάν θυμάμαι καλά ο FSI (Fuel Stratified Injection) κινητήρας μου είχε στοιχίσει περί τα 1000-1500 ευρώ διαφορά από την πιο απλή έκδοση. Οι εναλλακτικές επιλογές ήταν οι συμβατικοί 1.4 MPI ή οι πιο πρόσφατοι TSI κινητήτες (εάν και τότε δεν είχαν κυκλοφορήσει στην Ελλάδα). Μόλις πήρα το αυτοκίνητο διαπίστωσα ότι η Volkswagen είχε ήδη ανακοινώσει ότι σταματάει τον συγκεκριμένο κινητήρα:
In 2007, Volkswagen announced the 90 kW model which will replace the 1.6 FSI 85 kW (116 PS; 114 bhp) engine.
Παρόλα αυτά, κι εκτός τα 116 άλογα ή την 210 τελική του, ο FSI κινητήρας δηλώνει ότι είναι φιλικότερος προς το περιβάλλον κι ότι έχει καλύτερες καύσεις ή αλλιώς χαμηλότερη κατανάλωση.
Πρόσφατα είδα μια διαφήμιση όπου η skoda δηλώνει ότι με τους νέους κινητήρες μπορεί να διανύσει 1200khm με ένα και μόνο ντεπόζιτο! Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές το ντεπόζιτο της skoda octavia 5 είναι 55ltr + 5ltr η ρεζέρβα. Άρα με 60ltr πως μπορεί να διανύσει 1200khm ?
Με απλή μέθοδο τον τριών βγαίνει ότι μέσος όρος κατανάλωσης είναι τα 5ltr ανά 100khm.
Εμένα στα 48.881 έχω συνολικά 7.0 ltr/100khm αλλά φυσικά μένω και ζω στο Αιγάλεω (Αθήνα).
Από την δουλειά συνήθως μου γράφει γύρω στο 5 - 5.5 αλλά αυτό γιατί χρησιμοποιώ τρείς και μόνο δρόμους:
α. Αττική Οδός
β. Κηφισός
γ. Καβάλας
Με οικονομική οδήγηση το έχω δει και φωτογραφήσει γύρω στο 4.4 - 4.5 ltr/100khm
Αλλά σήμερα το είδα να δείχνει 3.9 !
Και για όσους δεν το πιστεύουν, εδώ και η απόδειξη:
ΥΓ: Εάν είναι να αγοράσετε κάποιο Volkswagen κινητήρα, έχω να προτείνω δύο πράγματα:
α. ΝΑ είναι τουλάχιστον 6τάχυτο γιατί είναι αρκετά χαμηλόστροφοι
β. Να έχουν τεκμηριωμένα χαμηλή κατανάλωση (υπάρχουν αρκετά φυλλάδια ή links)
π.χ. autotriti